hledat
 
 

12 rad pro kuřáky, kteří právě "típli" poslední cigaretu

Rozhodli jste se dát si dnes svou skutečně poslední cigaretu a máte strach, jak to všechno zvládnete? Právě pro vás jsme připravili několik tipů, jak se s odvykacím obdobím vypořádat co nejlépe.

12 rad pro kuřáky, kteří právě
X
Chybně zadaný e-mail!
Chybně zadaný e-mail!
ODESLAT

1. Uvědomte si, proč přestáváte kouřit – "není to zdravé" není dostatečnou pobídkou. Pro nezbytnou motivaci je potřeba mít svůj vlastní důvod, např. chcete chránit rodinu před pasivním kouřením, máte obavu z rakoviny plic nebo chcete vypadat lépe a mladší.

2. Vyhněte se abstinenčnímu syndromu – nikotin je návykový a 95 % lidí, kteří přestanou kouřit náhle a bez jakékoliv náhražky, se znovu k cigaretě vrátí. Vyhledejte proto raději odbornou pomoc a poraďte se o prostředcích, které vám odvykání usnadní. Nikotinové žvýkačky a náplasti dvojnásobně zvýší vaši šanci na úspěch.

3. Požádejte lékaře o pomoc – existují léky, které mohou zmírnit vaši depresi a stres přicházející při odvykání kouření. Lepší je přechodně užívat tyto léky než se znovu vrátit k cigaretám.

4. Nebojujte sami – svěřte se s plánem přestat kouřit svým blízkým a přátelům, jejich povzbuzení vám může pomoci v těžkých chvílích. Můžete zkusit i skupinovou terapii vedenou psychologem.

5. Zvládejte stres – chvilka s cigaretou znamená pro většinu kuřáků relax. Pokud přestáváte kouřit, je potřeba najít si alternativu, třeba pravidelné masáže, poslech relaxační hudby, zkusit jógu nebo jiné relaxační cvičení.

6. Vyhněte se alkoholu a dalším spouštěčům – vědomě se vyvarujte situací, které si bez cigarety neumíte představit. Sezení nad půllitrem piva či dvojkou vína bývá jednou z nich.

7. Ukliďte si doma – vyhoďte všechny popelníky a zapalovače. Vyčistěte koberce a závěsy a vyperte oblečení, které je cítit kouřem. Zbavte se všeho, co by vám cigarety připomínalo.

8. Zkoušejte to znovu a znovu – lidem se často nepovede s cigaretami definitivně skončit napoprvé a zase si zapálí. Nevzdávejte svůj boj při prvním selhání a zkuste to opakovaně.

9. Sportujte – pohyb zmírní chuť na cigaretu a zlepší vám náladu. Spálené kalorie zabrání kilům navíc, se kterými často přestávající kuřáci bojují.

10. Jezte zeleninu a ovoce – pokud přestáváte kouřit, nesnažte se ještě hubnout, to už je moc cílů najednou. Je ale dobré jíst velké množství zeleniny a ovoce, protože se vám podaří zahnat hlad i chuť na cigaretu, ale váha stoupat nebude.

11. Odměňte se – za peníze ušetřené „nekouřením“ si dopřejte výlet nebo to, po čem opravdu toužíte.

12. Zaměřte se na své zdraví – již za 20 minut po poslední cigaretě se vám sníží tlak a zpomalí se srdeční tep. Za jeden den bez cigarety se vrací hladiny oxidu uhelnatého v krvi k normálu a během 3 měsíců nekouření se sníží riziko náhlé srdeční příhody a zlepší se funkce plic.

(vesa)

Zdroj: www.webmd.com

Další článek

Hodnocení článku

Líbí se vám článek?
Počet hlasů: 2

Čtěte také

Dementní kvůli pasivnímu kouření?

Dementní kvůli pasivnímu kouření?

První pomoc pro čerstvé nekuřáky

První pomoc pro čerstvé nekuřáky

Nemůžete přestat kouřit? Vědci už vědí proč

Nemůžete přestat kouřit? Vědci už vědí proč

Kromě plic kouření často "nevydýchá" ani srdce

Kromě plic kouření často

Šokující varování na krabičkách cigaret berou lidem chuť kouřit

Šokující varování na krabičkách cigaret berou lidem chuť kouřit

Dochází Vám dech? Změřte si ho!

Dochází Vám dech? Změřte si ho!
 

On-line objednání k lékaři

Vyhledej lékaře a objednej se...

 

Kalkulačky

Spustit kalkulačku

Mapa lékáren

Vyhledej lékárnu

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Platnost: 1. 1. - 31. 1. 2019 Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá.

Chci soutěžit

 

 
 
Medicínská databáze U Lékaře
 
Doporučujeme:  Zelený zákal