hledat
 
 

8 tipů, které vám pomohou přežít první týdny odvykání

Na celém světě je přibližně 15 miliónů kuřáků, kteří by se rádi zbavili své závislosti na cigaretách. Drtivá většina však nevydrží ani týden. Patříte do skupiny chronických odvykačů? Možná vám následující řádky pomohou.

8 tipů, které vám pomohou přežít první týdny odvykání
X
Chybně zadaný e-mail!
Chybně zadaný e-mail!
ODESLAT

Průzkumy ukazují, že pouze třem procentům z nich se skutečně podaří na chvíli přestat. Po počátečním „úspěchu“ ovšem přichází velmi často zklamání a většina se ke kouření zase vrací. Někteří lidé po takovémto pokusu začnou kouřit dokonce ještě více.

Nikotin v cigaretách vytváří silnou závislost. Pokud jste se již dříve pokoušeli s kouřením skoncovat, sami víte nejlépe, jak je to těžké. Kuřáci, kteří chtějí přestat, totiž procházejí nejen fyzickým, ale i psychickým odvykáním.

Nejtěžší jsou první dny. Jak dosáhnout toho, aby vaše úsilí nepřišlo nazmar a skutečně jste přestali kouřit na delší dobu? Jak zabránit tomu, abyste do toho po týdnu nespadli znova?

Zkuste se řídit následujícími radami:

  1. Hodně pijte, hlavně čistou vodu
    Vyhněte se pití kávy a alkoholu, zvyšují chuť na cigaretu. Nejlépe se osvědčila čistá studená voda. Když se o vás pokouší cigareta, vypijte jednu sklenici. Zkusit můžete i ovocné čaje nebo pomerančový džus.
  2. Omezte cukr a tučná jídla
    Zkuste jíst nízkokalorická jídla a hodně zeleniny (nejlépe mrkev), žvýkačky bez cukru, popcorn nebo sýry. Jídla nevynechávejte, pouze je takto změňte.
  3. Dopřejte si více spánku
    Zkuste jít spát dříve a více odpočívejte. To samozřejmě neznamená, že nutkání kouřit prostě přespíte. Nedostatek spánku ale způsobuje nervozitu a stres a tím pádem potřebu si zakouřit.
  4. Čímkoliv se rozptylte
    Párkrát se zhluboka nadechněte, rozptýlíte se a odvedete pozornost jinam. Začněte s někým v práci nebo doma mluvit. Každý den si připomeňte, proč chcete přestat kouřit.
  5. Změňte své zvyky
    Při cestě do práce jděte jinou cestou. Běžte se najíst jinam než obvykle nebo si v jídelně sedněte k jinému stolu. Vyhněte se místům, kde běžně kouříte vy nebo jiní kuřáci. Pokud kouří i někdo z rodiny nebo blízkých přátel, požádejte je, aby nekouřili před vámi.
  6. Zmírněte stres
    Dejte si horkou sprchu, čtěte knížku, poslouchejte hudbu nebo si pusťte film.
  7. Napodobte cigaretu jiným předmětem
    Jestli nemůžete odolat pocitu cigarety v ústech, nahraďte ji něčím jiným. Použijte tužku nebo váleček z papíru. Nikdy si v puse jen tak nehrajte s opravdovou cigaretou s tím, že si ji nezapálíte, to se nepodaří a stejně sáhnete po zapalovači.
  8. Pravidelně cvičte
    Pravidelná fyzická aktivita pomáhá udržet vaši pozornost z dosahu cigaret.

(ercp)

Zdroje:
ezinearticles.com
quitsmoking.about.com

Další článek

Hodnocení článku

Líbí se vám článek?
Počet hlasů: 0

Čtěte také

I kuřák se může stát obětí pasivního kouření

I kuřák se může stát obětí pasivního kouření

Odvykání kouření – co vás zajímá nejvíc

Odvykání kouření – co vás zajímá nejvíc

Přestaňte kouřit – zbavíte se finančního stresu

Přestaňte kouřit – zbavíte se finančního stresu

Kuřáci se vzdávají své závislosti nejčastěji kvůli zdraví a penězům

Kuřáci se vzdávají své závislosti nejčastěji kvůli zdraví a penězům

Cigarety mladé lidi ovládnou dříve, než si závislosti sami všimnou

Cigarety mladé lidi ovládnou dříve, než si závislosti sami všimnou

Deset kroků k životu bez kouře

Deset kroků k životu bez kouře
 

On-line objednání k lékaři

Vyhledej lékaře a objednej se...

 

Kalkulačky

Spustit kalkulačku

Mapa lékáren

Vyhledej lékárnu

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Platnost: 1. 1. - 31. 1. 2019 Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá.

Chci soutěžit

 

 
 
Medicínská databáze U Lékaře
 
Doporučujeme:  Revmatické nemoci