hledat
 
 

9 rad k překonání stresu při odvykání kouření

Čím vlastně kouření uklidňuje? Tím mnohokrát opakovaným rituálem zapálení si a pokuřování. Ten dává mozku jistotu, že se děje něco známého, a tedy bezpečného.

9 rad k překonání stresu při odvykání kouření
X
Chybně zadaný e-mail!
Chybně zadaný e-mail!
ODESLAT

Čím vlastně kouření uklidňuje? Tím mnohokrát opakovaným rituálem zapálení si a pokuřování. Ten dává mozku jistotu, že se děje něco známého, a tedy bezpečného. Proto je více než obtížné ve chvílích psychické zátěže po cigaretě nesáhnout. Jak stres zvládnout bez tabáku, vám napoví následujících několik rad.

Důvodů je hodně

Jaké situace nás vlastně nejčastěji „nutí“ kouřit? Většina kuřáků se překvapivě shodne:

  • únava,
  • nuda,
  • okamžiky štěstí a zábavy,
  • rozčílení a stres.

Jak to zvládnout

  1. Dbejte na správnou životosprávu, výživu obsahující dostatek energie, vitamínů a vody. Odvykání kouření je pro tělo v jistém slova smyslu zátěž, na kterou potřebuje dostatek síly.

  2. Množství kávy, na které jste byli zvyklí, je vhodné alespoň na čas omezit. Kofein totiž provokuje úzkost, stavy vnitřního napětí a působí potíže se spánkem. Může tak zhoršit abstinenční syndrom při vlastním nekouření. Kromě toho bývá pití kávy často součástí rituálu, se kterým je kouření spjato. Pokud se svého kofeinu vzdát nechcete, vyměňte aspoň oblíbený hrnek, druh kávy nebo nápoj zjemněte přidáním mléka.

  3. Naučte se relaxovat i jinak než s cigaretou. Napusťte si horkou vodu, přidejte pěnu do koupele a podtrhněte atmosféru příjemnou hudbou nebo svíčkami.

  4. Dopřejte si pravidelnou a odbornou masáž. Pokud vám je líto peněz, spočítejte si, kolik jste ušetřili tím, že jste v posledním týdnu opakovaně minuli trafiku.

  5. K vyplavení endorfinů, tzv. hormonů štěstí, pomůže cvičení. Upřednostněte to, které vás baví. Ať už je to jóga, plavání, tenis, nebo obyčejná procházka přírodou.

  6. Nezapomínejte na dostatek spánku, který vaše tělo v období odvykání kouření velmi potřebuje.

  7. Naučte se správně dýchat. Pomalé břišní dýchání patří mezi základní a fungující relaxační techniky. Osvojte si tyto či podobné dovednosti umožňující okamžité celkové uvolnění.

  8. Přemýšlíte nad tím, jak těžké bude vydržet nekouřit po zbytek života? Nedělejte to! Těšte se jednoduše z toho, že jste to zvládli včera, a soustřeďte se na to, abyste si nezapálili dnes. S velkými úkoly se člověk snáze vyrovná, pokud si je rozdělí na snadnější, dílčí.

  9. Pokud jste nevydrželi a zapálili si, svět se nehroutí. Získali jste zkušenost pro další pokus, protože teď už víte, co vás ke kouření znovu dohnalo a na co se budoucnu více zaměříte.

(veri)

Zdroj: quitsmoking.about.com

Další článek

Hodnocení článku

Líbí se vám článek?
Počet hlasů: 2

Čtěte také

Nebezpečná trojka v životě odvykajícího kuřáka

Nebezpečná trojka v životě odvykajícího kuřáka

Psychika nikotinem ošálená

Psychika nikotinem ošálená

10 kroků k odvykání kouření aneb Co zvládne přečíst i teenager

10 kroků k odvykání kouření aneb Co zvládne přečíst i teenager

5 nejčastějších mýtů o odvykání kouření

5 nejčastějších mýtů o odvykání kouření

Přestat kouřit neznamená ztloustnout

Přestat kouřit neznamená ztloustnout

Milujete svého mazlíčka? Nekuřte!

Milujete svého mazlíčka? Nekuřte!
 

On-line objednání k lékaři

Vyhledej lékaře a objednej se...

 

Kalkulačky

Spustit kalkulačku

Mapa lékáren

Vyhledej lékárnu

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Platnost: 1. 1. - 31. 1. 2019 Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá.

Chci soutěžit

 

 
 
Medicínská databáze U Lékaře
 
Doporučujeme:  Rakovina a její léčba