hledat
 
 

Chci přestat kouřit: 10 tipů, jak pracovat s motivací

Při odvykání kouření více než kdy jindy platí, že úspěch je především ve vaší hlavě. Pokud opravdu chcete přestat kouřit, jistě se vám to podaří.

Chci přestat kouřit: 10 tipů, jak pracovat s motivací
X
Chybně zadaný e-mail!
Chybně zadaný e-mail!
ODESLAT

Při odvykání kouření více než kdy jindy platí, že úspěch je především ve vaší hlavě. Pokud opravdu chcete přestat kouřit, jistě se vám to podaří. Na druhou stranu lidská motivace je poněkud vrtkavá a naše přání se někdy mění den ode dne. Aby nám naše motivace při odvykání pomáhala, je potřeba s ní správně pracovat.

Protikuřácké desatero:

  1. Uvědomte si, proč přestáváte kouřit – napište si seznam nejdůležitějších věcí, kvůli kterým chcete přestat kouřit, a každý den si jej připomínejte.
  2. Plánujte dopředu – vyberte si předem svůj den D, kdy už nevezmete cigaretu do úst, a systematicky se na něj připravujte.
  3. Nezačínejte odvykat každý den – neúspěch při odvykání samozřejmě neznamená, že nemůžete začít znovu. Máte-li však brát sami sebe vážně a svému rozhodnutí skutečně věřit, neměli byste své odvykání a jeho případné porušení brát na příliš lehkou váhu.
  4. Přestaňte kouřit okamžitě – pokud je vaše motivace k opuštění kouření dostatečná, přestaňte kouřit ze dne na den.
  5. Ulehčete si své abstinenční příznaky – aby vaše motivace odvykat nebyla narušována nepříjemnými abstinenčními příznaky, pomozte si alespoň v prvních dnech náhradní nikotinovou terapií.
  6. Dostaňte emoce na svou stranu – pracujte se svými emocemi podobně, jako s nimi pracuje reklama. Představujte si svůj život bez cigarety se všemi krásnými asociacemi, které se vám v této souvislosti nabízejí.
  7. Začněte odvykat v pravou chvíli – čeká-li vás obtížné životní období, neplánujte zároveň odvykání kouření.
  8. Zahrňte do své motivace i své nejbližší – seznamte své nejbližší a přátele se svým plánem odvykat. Jejich radost a uznání v případě úspěchu pak bude pro vás další motivací.
  9. Změňte svůj pohled na život – podřiďte novému životu bez cigarety všechna svá přání a zvyky. Nesrovnávejte svůj nový život bez cigarety s tím starým, ale pohlížejte na něj jako na zcela jiné období svého života.
  10. Upravte své každodenní zvyky – aby váš nový život nebyl prázdný, ale byl zaplněný novými a krásnými věcmi, nahraďte každodenní zvyky nejsilněji spojené s kouřením něčím novým a přitažlivým.

(vek)

Zdroj: www.3stepstoquitsmoking.com

Další článek

Hodnocení článku

Líbí se vám článek?
Počet hlasů: 1

Čtěte také

Kouřením trpí plíce, ničí je chronická obstrukční nemoc

Kouřením trpí plíce, ničí je chronická obstrukční nemoc

Cesta k nekuřáctví může vést přes obchod s hračkami

Cesta k nekuřáctví může vést přes obchod s hračkami

Kouření v těhotenství nepříznivě ovlivňuje vývoj motoriky dětí

Kouření v těhotenství nepříznivě ovlivňuje vývoj motoriky dětí

Kuřákům pomáhá motivace, nikoliv odsuzování

Kuřákům pomáhá motivace, nikoliv odsuzování

Neškodná závislost? Neexistuje!

Neškodná závislost? Neexistuje!

Kuřáci se při nákupu cigaret řídí barvou krabičky

Kuřáci se při nákupu cigaret řídí barvou krabičky
 

On-line objednání k lékaři

Vyhledej lékaře a objednej se...

 

Kalkulačky

Spustit kalkulačku

Mapa lékáren

Vyhledej lékárnu

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Platnost: 1. 1. - 31. 1. 2019 Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá.

Chci soutěžit

 

 
 
Medicínská databáze U Lékaře
 
Doporučujeme:  Rakovina a její léčba