hledat
 
 

Chuť na cigaretu? Víme, jak s ní zatočit

V životě každého odvykajícího kuřáka přijde dříve či později chvíle nesnesitelné touhy po cigaretě. Může přijít úplně kdykoliv, při čekání na autobus, při popíjení s přáteli v baru či o polední přestávce. Na takové situace je nejvhodnější připravit se předem, ať můžete se svým zlozvykem nadobro skoncovat.

Chuť na cigaretu? Víme, jak s ní zatočit
X
Chybně zadaný e-mail!
Chybně zadaný e-mail!
ODESLAT

Odložte hříšnou touhu

Už je to tady, první den bez cigarety. Odvykání kouření není však ani zdaleka příjemné, jak brzy pocítíte na vlastní kůži. Místo krásného rána vás probouzí neodbytná myšlenka na cigaretu, v práci nemůžete zmírnit stres „kuřáckou pauzou“ a při čekání na zpožděnou tramvaj nastává kruté dilema. Zapálit si, či nezapálit? Odpověď zní jasně: Nezapálit! Ale jak na to? Důležité je zaměstnat ruce, ústa i mozek.

  • Pro volné chvíle si s sebou noste časopis, poslouchejte hudbu, zavolejte známému nebo se prostě procházejte.
  • Žvýkejte žvýkačku, srkejte vodu po malých doušcích nebo zkuste zdravou svačinku v podobě sušeného ovoce nebo semínek.
  • Důležité je také zaměstnat své ruce, velmi osvědčené je mačkání protistresového míčku.
  • Zpočátku si můžete čistit zuby vícekrát denně, abyste si zvykli na svěží pocit v ústech.

Nalaďte se pozitivně

Odvykání kouření je bezpochyby soubojem vaší vůle, proto je potřeba zatnout zuby a vydržet. Bez podpory vašeho okolí, lékařů a vás samotných je jakákoliv snaha předem odsouzena k záhubě. Nalaďte svoji mysl pozitivně a každý den si připomínejte, proč chcete se zlozvykem skoncovat.

  • Každá cigareta, které se vzdáte, významně prospěje vašemu zdraví.
  • Vytvořte si seznam důvodů, proč jste s kouřením přestali.
  • Zní to sice přehnaně, ale zkuste si každý den říct: „Cítím se skvěle, protože jsem se rozhodl/a neškodit svému tělu.“
  • Máte rádi nové filmy, rádi nakupujete? Za každé ušetřené peníze se odměňte a udělejte si radost.

Řešení pro každou situaci

  • První ranní cigareta – dejte si místo toho rychlou sprchu.
  • Káva (čaj) a kouření – zkuste změnit druh nápoje nebo místo, kde ho konzumujete.
  • Po obědě či večeři – běžte na procházku.
  • S alkoholem – držte sklenici v ruce, kterou držíte cigaretu.
  • Stres v práci – zhluboka se nadechněte a vyzkoušejte relaxační cvičení.
  • Při setkání s kuřákem – žvýkejte žvýkačku nebo usrkávejte vodu z lahve.
  • Večer u televize – zkuste změnit rozmístění nábytku.
  • Před spaním – dejte si bylinkový čaj nebo si přečtěte knihu.

Jak vidíte, každé touze po cigaretě se dá nějakým způsobem ubránit. Záleží jenom na vás, jak se k problému postavíte a která taktika bude mít úspěch zrovna u vás. Začátky odvykání nejsou nikdy snadné, ale pokud vydržíte, vaše tělo vám hlasitě poděkuje.

(holi)

Zdroj: www.quit.org.au

Další článek

Hodnocení článku

Líbí se vám článek?
Počet hlasů: 3

Čtěte také

Učme studenty nekouřit!

Učme studenty nekouřit!

Chcete se zbavit závislosti na cigaretách? Zapomeňte i na doutníky

Chcete se zbavit závislosti na cigaretách? Zapomeňte i na doutníky

I pasivní kouření vyvolává touhu po nikotinu

I pasivní kouření vyvolává touhu po nikotinu

Zákaz kouření nese ovoce – ubylo infarktů!

Zákaz kouření nese ovoce – ubylo infarktů!

Cigarety účinkují na každého jinak. Hůře třeba zrovna na vás

Cigarety účinkují na každého jinak. Hůře třeba zrovna na vás

Odvykejte pomocí chytrých telefonů: tipy na užitečné aplikace

Odvykejte pomocí chytrých telefonů: tipy na užitečné aplikace
 

On-line objednání k lékaři

Vyhledej lékaře a objednej se...

 

Kalkulačky

Spustit kalkulačku

Mapa lékáren

Vyhledej lékárnu

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Platnost: 1. 1. - 31. 1. 2019 Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá.

Chci soutěžit

 

 
 
Medicínská databáze U Lékaře
 
Doporučujeme:  Alergie, astma, senná rýma