hledat
 
 

Čtete nápisy na krabičkách? Měli byste...

Britští bojovníci proti kouření tvrdí, že se tabákovému průmyslu podařilo úspěšně obejít tamější zákaz reklamy na tabákové výrobky a nabízet své smrtící produkty líbivě zabalené tak, že se na trhu určitě neztratí.

Čtete nápisy na krabičkách? Měli byste...
X
Chybně zadaný e-mail!
Chybně zadaný e-mail!
ODESLAT

Britští bojovníci proti kouření tvrdí, že se tabákovému průmyslu podařilo úspěšně obejít tamější zákaz reklamy na tabákové výrobky a nabízet své smrtící produkty líbivě zabalené tak, že se na trhu určitě neztratí.

Investice do krabiček se zvyšují

V letech 2003–2005 byla ve Velké Británii postupně zakázána veškerá reklama na tabákové výrobky. Výrobci cigaret okamžitě zahájili protiakci a od doby zákazu významně zvýšili své investice do obalů cigaret: inovovali značky a krabičky, objevily se nové barvy, tvary, velikosti a materiály. Atraktivní balení má ke kouření přilákat nové zájemce, a ty stávající pak udržet u oblíbené značky.

Britští výzkumníci, kteří se „tabákovou“ problematikou zabývají, vysledovali tři různé strategie balení cigaret:

  • 1. Balení orientované na zákazníky, kteří jsou citliví na cenu. Nabízí se větší či menší balení cigaret, než je obvyklé, za výhodnou cenu.
  • 2. Balení orientované na vzhled hýří především novými obrázky, barvami a nápaditým designem, který zaujme cílovou skupinu dané značky. Od chvíle, kdy platí zákaz tabákové reklamy, byly na krabičky cigaret uvedeny květinové vzory, hologramy, obrázky závodících aut nebo barevné ladění ve stříbrné a zlaté.
  • 3. Balení orientované na inovace se zaměřuje na samotné řešení krabičky. Namísto kartonu se používá kov, krabičky mají netradiční boční otevírání nebo například šestiúhlý tvar.

Čekají nás cigarety v „nudné“ krabičce?

Od roku 2008, kdy byly ve Velké Británii zavedeny na krabičky cigaret povinné protikuřácké obrázky, změnili prý výrobci design těchto krabiček tak, aby od varovných obrázků odváděl pozornost. Odborníci na problematiku kouření proto stále více volají po tom, aby pro cigarety bylo povinně zavedeno jednotné „nezáživné“ balení, jako je tomu například u léků.

Navzdory oficiálním prohlášením představitelů tabákových firem je způsob balení cigaret důležitý marketingový nástroj, který výrobci používají ke zvýšení atraktivity tabákových produktů a zastření jejich škodlivého vlivu. Přinejmenším v některých zemích se možná dočkáme toho, že všechny cigarety se budou prodávat v jednoduchém monotónním balení.

(vek)

Zdroj: http://www.medicalnewstoday.com/articles/167170.php

Další článek

Hodnocení článku

Líbí se vám článek?
Počet hlasů: 0

Čtěte také

Psychická pohoda pomůže přestat s kouřením

Psychická pohoda pomůže přestat s kouřením

Dárek, který odnaučí kouřit

Dárek, který odnaučí kouřit

Chcete zhubnout? NEKUŘTE!

Chcete zhubnout? NEKUŘTE!

Odvykání přes internet funguje i podle vědeckých studií

Odvykání přes internet funguje i podle vědeckých studií

Cigareta za volantem? Škodí víc, než tušíte!

Cigareta za volantem? Škodí víc, než tušíte!

Kouření snižuje stres. Anebo naopak?

Kouření snižuje stres. Anebo naopak?
 

On-line objednání k lékaři

Vyhledej lékaře a objednej se...

 

Kalkulačky

Spustit kalkulačku

Mapa lékáren

Vyhledej lékárnu

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Platnost: 1. 1. - 31. 1. 2019 Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá.

Chci soutěžit

 

 
 
Medicínská databáze U Lékaře
 
Doporučujeme:  Poruchy srážlivosti krve