hledat
 
 

Čtyři myšlenky, které vás při odvykání kouření mohou dostat na scestí

Většina kuřáků si přeje přestat kouřit a značná část se o to pokouší. Nástrah, které vás ve snaze zbavit se závislosti mohou potkat, je mnoho. Ukážeme vám ty nejčastější z nich.

Čtyři myšlenky, které vás při odvykání kouření mohou dostat na scestí
X
Chybně zadaný e-mail!
Chybně zadaný e-mail!
ODESLAT
  1. On kouří, tak proč ne já?
    Mnoho těch, co přestali kouřit, zatouží po cigaretě, jakmile uvidí jiného kuřáka. Řeknou si – když on kouří, proč já nemůžu? Je ovšem třeba si uvědomit, že on se zřejmě také již pokoušel přestat, ale své závislosti podlehl a kouří dál. Není to jeho svobodná vůle – je to závislost. On podlehl, vy stále úspěšně bojujete.
  2. Nedokážu to.
    Lidé stojící před velkým úkolem jsou často úzkostní. Mají strach, že selžou. Ale právě jejich strach dělá daný úkol tak náročným. Je třeba si dát pozor na myšlenky týkající se selhání. Ty vám jen uberou síly. Myslete pozitivně a věřte ve své schopnosti. I když pozitivním myšlenkám zpočátku nebudete zcela věřit, podvědomí je zpracuje a posílí vás.
  3. Nemůžu přestat, protože…
    Hledání důvodů, proč cigaretu nezahodit, i když byste moc chtěli, vám příliš nepomůže. Stejně ve skrytu duše budete vědět, že jde jen o výmluvy. Obviňujete ze své závislosti někoho jiného? Ani to není ideální cesta. To, že vaši kamarádi kouří, není důvod, abyste selhali. Je to vaše zdraví. Je třeba vzít zodpovědnost do vlastních rukou a hledat cesty, jak dokázat přestat, ne důvody, proč to nepůjde.
  4. Jednu cigaretu si mohu dát kdykoli.
    I přílišné sebevědomí je na škodu. Zpočátku může vypadat odvykání snadně. A když je to tak v pohodě, proč si jednu cigaretu nedat? To je velmi nebezpečná myšlenka. Uvědomte si, že bojujete se závislostí a že si opět budete kazit zdraví. Jedna cigareta vytažená z krabičky může mít stejný efekt jako karta vytažená z domečku z karet. K cigaretám je třeba mít nulovou toleranci – už nikdy a od teď – ne až od zítřka.

Trpělivost růže přináší

Odvykání je dlouhodobý proces. U někoho jde snáze, u někoho hůře. Pokud očekáváte výsledek rychle, může se vám stát, že podlehnete depresi z pomalého postupu. Ta vám pak vezme sílu v odvykání pokračovat. Doba, po které přestanete toužit po cigaretě, je jedinečná pro každého člověka, byla by tedy chyba srovnávat se s ostatními. Uvědomte si, že závislost jste si budovali roky, teď pokládáte základy svobody a to chce taky svůj čas. Když si na nich dáte záležet, budou pevné.

(uli)

Zdroj: quitsmoking.about.com

Další článek

Hodnocení článku

Líbí se vám článek?
Počet hlasů: 1

Čtěte také

Kouření škodí i vašemu srdci!

Kouření škodí i vašemu srdci!

Zapálíte si jen občas? I vy můžete být závislí!

Zapálíte si jen občas? I vy můžete být závislí!

Čajový filtr: další šance při odvykání kouření!

Čajový filtr: další šance při odvykání kouření!

Hledáte důvod, proč to típnout? Podívejte se do zrcadla!

Hledáte důvod, proč to típnout? Podívejte se do zrcadla!

Kouření, nebo žvýkací tabák? Obojí je špatně

Kouření, nebo žvýkací tabák? Obojí je špatně

Virtuální ordinace mají otevřeno 24 hodin – využijte toho

Virtuální ordinace mají otevřeno 24 hodin – využijte toho
 

On-line objednání k lékaři

Vyhledej lékaře a objednej se...

 

Kalkulačky

Spustit kalkulačku

Mapa lékáren

Vyhledej lékárnu

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Platnost: 1. 1. - 31. 1. 2019 Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá.

Chci soutěžit

 

 
 
Medicínská databáze U Lékaře
 
Doporučujeme:  Hojení ran a diabetická noha