hledat
 
 

Deset kroků k životu bez kouře

Chcete skoncovat s tabákem? Není to snadné, ale nejste v tom sami. Například kolem 70 % britských kuřáků chce přestat kouřit a zhruba tři miliony to každý rok zkouší. Podobně jsou na tom i kuřáci v jiných zemích, včetně České republiky. Pro všechny je to těžký boj, ale vyplatí se.

Deset kroků k životu bez kouře
X
Chybně zadaný e-mail!
Chybně zadaný e-mail!
ODESLAT

Pomalu, ale vytrvale 

S trochou pevné vůle je možné zvládnout těžké začátky odvykání, s pomocí následujících rad lze pak skutečně přestat.

  1. Termín. Stanovte si den, kdy chcete skončit s cigaretami. Vypracujte akční plán včetně metod, které můžete při odvykání využít.
  2. Likvidace. Vyhoďte všechny popelníky, zapalovače a tabák, pokud jste kouřili dýmku apod. Je dobré, když nebudete zbytečně pokoušet svou mysl a zvyšovat tak své touhy po cigaretách.
  3. Náhražka. Pijte hodně tekutin – vždy mějte po ruce sklenici s vodou nebo s jiným nealkoholickým nápojem. Při každém pomyšlení na cigaretu se napijte. Aby vás to neomrzelo, můžete si vodu různě ochucovat.
  4. Aktivita. Místo autobusu nebo auta choďte pěšky, používejte raději schody než výtah apod. Cvičení, respektive fyzický pohyb, vám pomůže uvolnit se a zvýší i vaši morálku.
  5. Boj. Myslete pozitivně. Pokud máte nutkání odstoupit od svého předsevzetí, je to normální – tělo se zotavuje z účinků nikotinu. Je dobré vědět, že v tuto chvíli může přijít podrážděnost a špatná koncentrace. Nebojte se, tyto symptomy zmizí po několika týdnech.
  6. Změna. Rozbijte zajetou rutinu – vyhýbejte se místům, kde jste předtím obvykle kupovali cigarety, nechoďte do stejných restaurací či hospod, vyhýbejte se lidem, kteří s vámi předtím kouřili (třeba o přestávce v práci). Naučte se dělat místo toho něco jiného, překvapte sami sebe.
  7. Výmluva. Nevyužívejte krizi nebo dobré zprávy k tomu, abyste omluvili případnou „jednu cigaretu“. Nic takového neexistuje. Dáte si jednu, a brzy vykouříte celou krabičku.
  8. Odměna. Dopřávejte si dárky. Použijte peníze, které ušetříte za cigarety, na něco, po čem jste toužili nebo co jste si předtím nikdy nekoupili. Ať už je to malý, či velký dárek, udělejte si radost.
  9. Strava. Dávejte pozor na to, co jíte. Snažte se vyvarovat tučných jídel, fast-foodů apod. Přednost dejte ovoci, zelenině nebo žvýkačkám bez cukru.
  10. Záznam. Každý den, který vydržíte bez cigarety, si poznamenejte. Je to dobrá zpráva pro vaše zdraví, rodinu a také pro peněženku.

(aši)

Zdroj: www.dailymail.co.uk

Další článek

Hodnocení článku

Líbí se vám článek?
Počet hlasů: 1

Čtěte také

Jak tabák "cvičí" s naším tělem

Jak tabák

Kuřáci potřebují zubaře častěji než nekuřáci

Kuřáci potřebují zubaře častěji než nekuřáci

Za depresivními stavy se může skrývat závislost na nikotinu

Za depresivními stavy se může skrývat závislost na nikotinu

Cigareta jako odměna i potěšení. Především ale jako závislost

Cigareta jako odměna i potěšení. Především ale jako závislost

Tabáková nadvláda v těle končí už po dvaceti minutách

Tabáková nadvláda v těle končí už po dvaceti minutách

Slavní s cigaretou ovlivňují mladé lidi – bohužel negativně

Slavní s cigaretou ovlivňují mladé lidi – bohužel negativně
 

On-line objednání k lékaři

Vyhledej lékaře a objednej se...

 

Kalkulačky

Spustit kalkulačku

Mapa lékáren

Vyhledej lékárnu

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Platnost: 1. 1. - 31. 1. 2019 Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá.

Chci soutěžit

 

 
 
Medicínská databáze U Lékaře
 
Doporučujeme:  Rakovina a její léčba