hledat
 
 

Dodržte novoroční předsevzetí – skončete s kouřením!

Věříte koncem každého roku pevně tomu, že od ledna konečně už nebudete kouřit, ale pak na to rychle zapomenete? Právě tohle předsevzetí je jedním z nejčastějších, která si lidé dávají. Jenže bohužel je také jedním z těch, která málokdo zvládne dodržet. Zkuste to tentokrát změnit.

Dodržte novoroční předsevzetí – skončete s kouřením!
X
Chybně zadaný e-mail!
Chybně zadaný e-mail!
ODESLAT

Letos to típnu!

Stovky kuřáků si dávají cíl, že se silvestrem opustí starý zvyk a přestanou kouřit. Začátek nového roku je totiž ideální čas realizovat tyto plány. Norman H. Edelman, vedoucí lékař z Americké plicní asociace, říká, že výhody života bez tabáku jsou naprosto jasné – zlepšuje se celkový zdravotní stav a jde i o ekonomické výhody. Americká organizace Legacy, která prosazuje, aby lidé přestali kouřit, uskutečnila průzkum a zjistila následující:

  • Letos chce přestat kouřit dvakrát více kuřáků než v roce 2012.
  • 67 % z nich jako důvod udalo rostoucí náklady na cigarety.
  • 58 % vyslovilo obavy nad svým zdravotním stavem spojeným s kouřením – bohužel více než polovina z nich o svém plánu nemluvila s lékařem. Přitom poskytovatelé zdravotní péče hrají klíčovou roli při úspěšnosti odvykání kouření. 

Plánujte a vyhrajete

Jen málo lidí, kteří začínají s odvykáním, má dlouhodobý plán. I proto obvykle jejich novoroční předsevzetí vydrží maximálně jeden měsíc a pak se zase vrací ke starým zlozvykům. Co tedy lze pro úspěch udělat?

  • Vytvořte si plán s pomocí lékaře, který vás může podpořit a povzbudit při jeho dodržování.
  • Nemusíte přestávat s kouřením sami, informujte o svém předsevzetí rodinu, přátele a kolegy z práce. Požádejte je o podporu – mít někoho, kdo vás i jen vyslechne, může velmi silně pomoci. 
  • Dobře si vše naplánujte, určete si den, kdy přestanete, a zapište si ho do kalendáře. Vyhýbejte se stresu, který přinášejí svátky a různé oslavy, a předem se obklopte vším, co k dodržení plánu budete potřebovat.
  • Cvičte každý den. Je prokázáno, že pohyb kuřákům pomáhá. Nejenže budete ve větší pohodě, ale nebudete přibývat na váze (což se kuřákům velmi často stává).
  • Jezte vyváženou stravu a dostatečně spěte. Spánek je velmi důležitý, pomáhá načerpat síly a vyrovnávat energetickou hladinu.

(aši)

Zdroje:
www.livescience.com
http://www.lung.org

Další článek

Hodnocení článku

Líbí se vám článek?
Počet hlasů: 0

Čtěte také

Závislost na nikotinu není zlozvyk, ale nemoc

Závislost na nikotinu není zlozvyk, ale nemoc

Kouř ze "třetí ruky" škodí víc, než se myslelo

Kouř ze

Stane se Nový Zéland nekuřáckou zemí?

Stane se Nový Zéland nekuřáckou zemí?

Opravdu víte, kolik platíte za svoji závislost?

Opravdu víte, kolik platíte za svoji závislost?

Zdraví kuřaček je v menopauze ohroženo více než u žen bez cigaret

Zdraví kuřaček je v menopauze ohroženo více než u žen bez cigaret

Otrokem tabáku proti své vůli?

Otrokem tabáku proti své vůli?
 

On-line objednání k lékaři

Vyhledej lékaře a objednej se...

 

Kalkulačky

Spustit kalkulačku

Mapa lékáren

Vyhledej lékárnu

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Platnost: 1. 1. - 31. 1. 2019 Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá.

Chci soutěžit

 

 
 
Medicínská databáze U Lékaře
 
Doporučujeme:  Křečové žíly