hledat
 
 

Dodržte novoroční předsevzetí – skončete s kouřením!

Věříte koncem každého roku pevně tomu, že od ledna konečně už nebudete kouřit, ale pak na to rychle zapomenete? Právě tohle předsevzetí je jedním z nejčastějších, která si lidé dávají. Jenže bohužel je také jedním z těch, která málokdo zvládne dodržet. Zkuste to tentokrát změnit.

Dodržte novoroční předsevzetí – skončete s kouřením!
X
Chybně zadaný e-mail!
Chybně zadaný e-mail!
ODESLAT

Letos to típnu!

Stovky kuřáků si dávají cíl, že se silvestrem opustí starý zvyk a přestanou kouřit. Začátek nového roku je totiž ideální čas realizovat tyto plány. Norman H. Edelman, vedoucí lékař z Americké plicní asociace, říká, že výhody života bez tabáku jsou naprosto jasné – zlepšuje se celkový zdravotní stav a jde i o ekonomické výhody. Americká organizace Legacy, která prosazuje, aby lidé přestali kouřit, uskutečnila průzkum a zjistila následující:

  • Letos chce přestat kouřit dvakrát více kuřáků než v roce 2012.
  • 67 % z nich jako důvod udalo rostoucí náklady na cigarety.
  • 58 % vyslovilo obavy nad svým zdravotním stavem spojeným s kouřením – bohužel více než polovina z nich o svém plánu nemluvila s lékařem. Přitom poskytovatelé zdravotní péče hrají klíčovou roli při úspěšnosti odvykání kouření. 

Plánujte a vyhrajete

Jen málo lidí, kteří začínají s odvykáním, má dlouhodobý plán. I proto obvykle jejich novoroční předsevzetí vydrží maximálně jeden měsíc a pak se zase vrací ke starým zlozvykům. Co tedy lze pro úspěch udělat?

  • Vytvořte si plán s pomocí lékaře, který vás může podpořit a povzbudit při jeho dodržování.
  • Nemusíte přestávat s kouřením sami, informujte o svém předsevzetí rodinu, přátele a kolegy z práce. Požádejte je o podporu – mít někoho, kdo vás i jen vyslechne, může velmi silně pomoci. 
  • Dobře si vše naplánujte, určete si den, kdy přestanete, a zapište si ho do kalendáře. Vyhýbejte se stresu, který přinášejí svátky a různé oslavy, a předem se obklopte vším, co k dodržení plánu budete potřebovat.
  • Cvičte každý den. Je prokázáno, že pohyb kuřákům pomáhá. Nejenže budete ve větší pohodě, ale nebudete přibývat na váze (což se kuřákům velmi často stává).
  • Jezte vyváženou stravu a dostatečně spěte. Spánek je velmi důležitý, pomáhá načerpat síly a vyrovnávat energetickou hladinu.

(aši)

Zdroje:
www.livescience.com
http://www.lung.org

Další článek

Hodnocení článku

Líbí se vám článek?
Počet hlasů: 0

Čtěte také

Tabák své konzumenty láká v mnoha podobách

Tabák své konzumenty láká v mnoha podobách

Šest měsíců bez tabáku? Skvělé! Za odměnu nabízíme 5 tipů, jak vydržet i dál

Šest měsíců bez tabáku? Skvělé! Za odměnu nabízíme 5 tipů, jak vydržet i dál

Pasivní kouření škodí i plodu v děloze!

Pasivní kouření škodí i plodu v děloze!

Návrat k tabáku? Stačí jediná cigareta!

Návrat k tabáku? Stačí jediná cigareta!

Kouření ohrožuje i močový měchýř

Kouření ohrožuje i močový měchýř

Každý čtvrtý kuřák má potíže také s alkoholem

Každý čtvrtý kuřák má potíže také s alkoholem
 

On-line objednání k lékaři

Vyhledej lékaře a objednej se...

 

Kalkulačky

Spustit kalkulačku

Mapa lékáren

Vyhledej lékárnu

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Platnost: 1. 1. - 31. 1. 2019 Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá.

Chci soutěžit

 

 
 
Medicínská databáze U Lékaře
 
Doporučujeme:  Revmatické nemoci