hledat
 
 

Kromě plic kouření často "nevydýchá" ani srdce

Většina lidí si kouření spojuje především s dýchacími potížemi a rakovinou plic. Mnozí bohužel ani netuší, že tato závislost je také hlavní příčinou onemocnění srdce žen i mužů.

Kromě plic kouření často
X
Chybně zadaný e-mail!
Chybně zadaný e-mail!
ODESLAT

Přímá souvislost

Asi 20 % všech úmrtí na srdeční choroby ve Spojených státech přímo souvisí s kouřením cigaret. A to proto, že holdování tabákovým výrobkům je hlavní příčinou ischemické choroby srdeční. Osobní riziko srdečního onemocnění a infarktu se výrazně zvyšuje s počtem vykouřených cigaret. Lidé, kteří vykouří jednu krabičku denně, mají více než 2× vyšší riziko infarktu než nekuřáci. Ženy kuřačky užívající antikoncepci si několikanásobně zvyšují riziko vzniku infarktu, mrtvice a onemocnění periferních cév.

Proč je nikotin tak nebezpečný pro srdce?

  • Zvyšuje krevní tlak a srdeční frekvenci.
  • Snižuje přísun kyslíku do srdce.
  • Zvyšuje krevní srážlivost.
  • Je škodlivý pro koronární tepny a další krevní cévy.

Pár důvodů, proč zapomenout na tabák

  • Nekouřením si prodloužíte život.
  • Snížíte riziko onemocnění srdce, infarktu, vysokého krevního tlaku, rakoviny plic a hrtanu, žaludečních vředů, onemocnění dásní atd.
  • Budete se cítit zdravější – jakmile přestanete s kouřením, nebudete tolik kašlat, budete mít menší bolesti na hrudi a více vydržíte.
  • Začnete lépe vypadat – zbavíte se vrásek, přestanou vám hnědnout zuby a zlepší se stav vaší pokožky.
  • Zostří se vám smysly – budete mít lepší chuť a budete lépe vnímat vůně.
  • Ušetříte peníze.

Jak začít

  • Vyberte si datum, kdy přestanete, a dodržte ho.
  • Zapište si důvody, proč chcete přestat kouřit, a seznam procházejte každý den.
  • Když sáhnete po cigaretě, napište si, proč to děláte a co přitom děláte.
  • Nekuřte v určitých situacích (například po večeři či během pracovní přestávky).
  • Sepište si seznam činností, které můžete dělat místo kouření, a buďte připraveni to udělat ve chvíli, kdy dostanete chuť na cigaretu.
  • Nenoste s sebou zapalovače, sirky a cigarety.
  • Pokud dostanete chuť na cigaretu, zhluboka se nadechněte a vydržte 10 sekund, pak se uvolněte – to opakujte tak často, dokud nutkání nezmizí.
  • Změňte životní styl – začněte cvičit, procházejte se, čtěte knihy a vyhledávejte místa, kde se nekouří (kina, muzea, obchody, knihovny...).
  • Pijte hodně tekutin (alkohol a kofein omezte, vyvolávají touhu po kouření).

(aši)

Zdroj: www.webmd.com

Další článek

Hodnocení článku

Líbí se vám článek?
Počet hlasů: 0

Čtěte také

Rakovina „nadržuje“ mužům

Rakovina „nadržuje“ mužům

Chcete kvalitnější erekci? Skoncujte s tabákem

Chcete kvalitnější erekci? Skoncujte s tabákem

Revoluční objev v odvykání kouření! Není však pro každého

Revoluční objev v odvykání kouření! Není však pro každého

Muži versus ženy: kdo je v odvykání kouření úspěšnější?

Muži versus ženy: kdo je v odvykání kouření úspěšnější?

Páni kuřáci, pozor na poruchy erekce!

Páni kuřáci, pozor na poruchy erekce!

Cestu za nekouřením zjednoduší vareniklin. Potřebuje ale podporu

Cestu za nekouřením zjednoduší vareniklin. Potřebuje ale podporu
 

On-line objednání k lékaři

Vyhledej lékaře a objednej se...

 

Kalkulačky

Spustit kalkulačku

Mapa lékáren

Vyhledej lékárnu

Soutěž o školní sadu

Platnost: 1. 11. - 30. 11. 2018 Soutěž o školní sadu

V listopadové soutěži budeme hrát o školní sadu.

Chci soutěžit

 

 
 
Medicínská databáze U Lékaře
 
Cestovní nemoci:  Turistický průvodce aneb Co zabalit na cestu do Asie