hledat
 
 

Kromě plic kouření často "nevydýchá" ani srdce

Většina lidí si kouření spojuje především s dýchacími potížemi a rakovinou plic. Mnozí bohužel ani netuší, že tato závislost je také hlavní příčinou onemocnění srdce žen i mužů.

Kromě plic kouření často
X
Chybně zadaný e-mail!
Chybně zadaný e-mail!
ODESLAT

Přímá souvislost

Asi 20 % všech úmrtí na srdeční choroby ve Spojených státech přímo souvisí s kouřením cigaret. A to proto, že holdování tabákovým výrobkům je hlavní příčinou ischemické choroby srdeční. Osobní riziko srdečního onemocnění a infarktu se výrazně zvyšuje s počtem vykouřených cigaret. Lidé, kteří vykouří jednu krabičku denně, mají více než 2× vyšší riziko infarktu než nekuřáci. Ženy kuřačky užívající antikoncepci si několikanásobně zvyšují riziko vzniku infarktu, mrtvice a onemocnění periferních cév.

Proč je nikotin tak nebezpečný pro srdce?

  • Zvyšuje krevní tlak a srdeční frekvenci.
  • Snižuje přísun kyslíku do srdce.
  • Zvyšuje krevní srážlivost.
  • Je škodlivý pro koronární tepny a další krevní cévy.

Pár důvodů, proč zapomenout na tabák

  • Nekouřením si prodloužíte život.
  • Snížíte riziko onemocnění srdce, infarktu, vysokého krevního tlaku, rakoviny plic a hrtanu, žaludečních vředů, onemocnění dásní atd.
  • Budete se cítit zdravější – jakmile přestanete s kouřením, nebudete tolik kašlat, budete mít menší bolesti na hrudi a více vydržíte.
  • Začnete lépe vypadat – zbavíte se vrásek, přestanou vám hnědnout zuby a zlepší se stav vaší pokožky.
  • Zostří se vám smysly – budete mít lepší chuť a budete lépe vnímat vůně.
  • Ušetříte peníze.

Jak začít

  • Vyberte si datum, kdy přestanete, a dodržte ho.
  • Zapište si důvody, proč chcete přestat kouřit, a seznam procházejte každý den.
  • Když sáhnete po cigaretě, napište si, proč to děláte a co přitom děláte.
  • Nekuřte v určitých situacích (například po večeři či během pracovní přestávky).
  • Sepište si seznam činností, které můžete dělat místo kouření, a buďte připraveni to udělat ve chvíli, kdy dostanete chuť na cigaretu.
  • Nenoste s sebou zapalovače, sirky a cigarety.
  • Pokud dostanete chuť na cigaretu, zhluboka se nadechněte a vydržte 10 sekund, pak se uvolněte – to opakujte tak často, dokud nutkání nezmizí.
  • Změňte životní styl – začněte cvičit, procházejte se, čtěte knihy a vyhledávejte místa, kde se nekouří (kina, muzea, obchody, knihovny...).
  • Pijte hodně tekutin (alkohol a kofein omezte, vyvolávají touhu po kouření).

(aši)

Zdroj: www.webmd.com

Další článek

Hodnocení článku

Líbí se vám článek?
Počet hlasů: 0

Čtěte také

Zdraví kuřaček je v menopauze ohroženo více než u žen bez cigaret

Zdraví kuřaček je v menopauze ohroženo více než u žen bez cigaret

Děti začínají kouřit o prázdninách – nedejte jim šanci!

Děti začínají kouřit o prázdninách – nedejte jim šanci!

Kouř ze "třetí ruky" škodí víc, než se myslelo

Kouř ze

Jak už si nikdy nezapálit cigaretu

Jak už si nikdy nezapálit cigaretu

Kouření – největší nepřítel ženské pleti

Kouření – největší nepřítel ženské pleti

I kouření podléhá pravidlům etikety

I kouření podléhá pravidlům etikety
 

On-line objednání k lékaři

Vyhledej lékaře a objednej se...

 

Kalkulačky

Spustit kalkulačku

Mapa lékáren

Vyhledej lékárnu

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Platnost: 1. 1. - 31. 1. 2019 Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá.

Chci soutěžit

 

 
 
Medicínská databáze U Lékaře
 
Doporučujeme:  Cestovní nemoci