hledat
 
 

Na Nový rok přestanu kouřit!

Proč si řada lidí dává předsevzetí, že prvního ledna skoncují se svojí závislostí? Asi proto, že s odchodem starého roku se většina z nás dívá dopředu a chce mít před sebou "čisté konto".

Na Nový rok přestanu kouřit!
X
Chybně zadaný e-mail!
Chybně zadaný e-mail!
ODESLAT

Proč si řada lidí dává předsevzetí, že prvního ledna skoncují se svojí závislostí? Asi proto, že s odchodem starého roku se většina z nás dívá dopředu a chce mít před sebou "čisté konto". To platí i pro kuřáky. Jistě je to pozitivní, a pokud je to i vaše novoroční přání, zkuste udělat vše pro to, abyste vytrvali.

Nejlepší tipy, které vám pomohou přestat s cigaretami

Jistě by bylo pěkné, kdybyste si položku "konec kouření" mohli odškrtnout jako zvládnutou jednou provždy. Možná jste se o to již pokoušeli, ale vždy jste se ke své závislosti vrátili. Nejste rozhodně sami. Důležité je získat další motivaci. Vytvořte si proto seznam toho, co se vám aspoň částečně podařilo, a zároveň si napište seznam věcí, které je třeba udělat, abyste tentokrát neselhali.

Zároveň vám nabízíme další tipy, které vám při vašem předsevzetí mohou pomoci:

  1. Využijte podpory ostatních.

    Odvykání kouření způsobí vašemu tělu zpočátku šok – vysazení nikotinu je pro mnohé velmi těžké. Proto se snažte jíst zdravě, dostatečně spát a pít dostatek tekutin. Se začátkem nového roku začněte i se změnou ve svém denním režimu – usilujte aspoň o půl hodiny cvičení denně, stačí klidně svižná chůze. Každý den bez cigarety vás posílí a vy se můžete obrnit pevnou vůlí.

  2. Vyzrajte na řetězec závislostí.

    Stejně jako Řím nebyl postaven za jeden den, nemůžete ani vy přestat kouřit za jeden den. Na Nový rok se začíná dobře, ale připravte se na to, získejte dostatek informací o tom, jak vaše tělo bude bez nikotinu fungovat, jaké výhody to bude mít. Důležité je vytrvat – toto předsevzetí si každý rok dává řada lidí, ale hodně jich končí po pár dnech nezdarem. Ujistěte se, proč chcete přestat kouřit a proč se vám to třeba loni nepodařilo – získáte tak přesné indicie o tom, jak tentokrát na Nový rok začít úspěšněji.

  3. Zaveďte si deník a zapisujte si do něj své úspěchy.

    Vezměte si na pomoc papír a tužku a napište si všechno, co by vám mohlo při odvykání pomoci. Vzdělávejte se, připravte se na vzestupy i pády. Napište si všechny důvody, proč už nechcete kouřit – to je prvním krokem k úspěšnému odvykání. Deník je užitečný nástroj pro každého, kdo se pokouší přestat kouřit. Přemýšlejte o výhodách nekouření a vytvořte si seznam s co nejvíce podrobnostmi. Každodenní konfrontace s vašimi zápisky bude měnit vaše myšlení a dovede vás k úspěchu.

(aši)

Zdroj:
quitsmoking.about.com
quitsmoking.about.com

Další článek

Hodnocení článku

Líbí se vám článek?
Počet hlasů: 0

Čtěte také

Čerstvý vzduch v restauracích by uvítali i sami kuřáci!

Čerstvý vzduch v restauracích by uvítali i sami kuřáci!

Cigaretový kouř u dětí snižuje hladinu antioxidantů v těle

Cigaretový kouř u dětí snižuje hladinu antioxidantů v těle

Myslíte si, že lékař nepozná, že kouříte? Omyl!

Myslíte si, že lékař nepozná, že kouříte? Omyl!

Dostupnost cigaret znesnadňuje odvykání kouření

Dostupnost cigaret znesnadňuje odvykání kouření

Co (všechno) Philip Morris zatajil kuřákům o cigaretových filtrech

Co (všechno) Philip Morris zatajil kuřákům o cigaretových filtrech

Zahoďte cigaretu jednou provždy

Zahoďte cigaretu jednou provždy
 

On-line objednání k lékaři

Vyhledej lékaře a objednej se...

 

Kalkulačky

Spustit kalkulačku

Mapa lékáren

Vyhledej lékárnu

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Platnost: 1. 1. - 31. 1. 2019 Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá.

Chci soutěžit

 

 
 
Medicínská databáze U Lékaře
 
Doporučujeme:  Žloutenka a její léčba