hledat
 
 

Odvykání kouření v těhotenství? Nesnadné, ale možné

Skončit s kouřením je obecně pro spoustu lidí problém, často dlouhodobý. A co teprve žena kuřačka, která otěhotní a měla by cigaretu odložit prakticky ze dne na den?

Odvykání kouření v těhotenství? Nesnadné, ale možné
X
Chybně zadaný e-mail!
Chybně zadaný e-mail!
ODESLAT

Skončit s kouřením je obecně pro spoustu lidí problém, často dlouhodobý. A co teprve žena kuřačka, která otěhotní a měla by cigaretu odložit prakticky ze dne na den? Odvykání kouření v těhotenství není snadné, přesto je možné. Potíž je hlavně v tom, že gravidní ženy nemohou užívat léky zmírňující abstinenční příznaky.

Čím dříve, tím lépe

Největší zdravotní benefit přináší podle odborníků skoncování s kouřením před 15. gestačním týdnem. Pochopitelně se ale během těhotenství vyplatí přestat kouři kdykoliv. Věřte, že případné abstinenční příznaky nikdy nemohou miminko ohrozit více než zdraví nebezpečné látky obsažené v tabákovém kouři – ty se velmi snadno dostávají do krevního oběhu plodu. Kouření v těhotenství bývá obvykle spojováno s řadou problémů:

  • zvýšené riziko potratu,
  • možnost předčasného porodu,
  • nízká porodní hmotnost dítěte,
  • poruchy placenty,
  • nebezpečí náhlé smrti kojence,
  • možný rozvoj některých dětských chorob v budoucnu.

Chcete nekouřit? Těhotenství naplánujte

Ke zmírnění odvykacích příznaků se za běžných okolností užívají léky, které jsou však pro těhotné bohužel nevhodné. Proto je dobré početí předem plánovat a kuřáckých návyků se zbavit už před otěhotněním.

Nevzdávejte se!

Pokud už těhotná jste a stále kouříte, rozhodně se pokuste skončit.

Nepříjemné příznaky spojené s odvykáním kouření je totiž možné obelstít dodržováním těchto pravidel:

  • Poznejte chvíle, kdy pravidelně kouříte, a vyhledejte si náhradní řešení – při řízení s sebou místo cigaret vezměte pití, na volné chvíle v zaměstnání čerstvé ovoce apod.
  • Změňte zavedené rituály spojené s cigaretami – vyměňte oblíbenou restauraci za nekuřáckou, po ránu si místo kávy dejte čaj atd.
  • Počítejte své nevykouřené cigarety a odměňujte se.
  • Máte-li chuť na cigaretu, něco udělejte – běžte si vyčistit zuby, vycucejte pálivý bonbón, zavolejte partnerovi. Ta nejintenzivnější touha zapálit si totiž trvá jen okolo pěti minut!

Mít zdravé miminko patří mezi nejsilnější motivace k odvykání kouření. Je ale nutné nezapomínat ani na sebe a po ukončení kojení se k cigaretám už nikdy nevrátit!

(veri)

Zdroj: www.womensmentalhealth.org

Další článek

Hodnocení článku

Líbí se vám článek?
Počet hlasů: 0

Čtěte také

Nikotin snižuje mozkové funkce a zhoršuje paměť!

Nikotin snižuje mozkové funkce a zhoršuje paměť!

Cigareta pomáhá zvládat stres. Zdraví ale škodí stále stejně

Cigareta pomáhá zvládat stres. Zdraví ale škodí stále stejně

Základem odvyknutí je motivace

Základem odvyknutí je motivace

9 rad k překonání stresu při odvykání kouření

9 rad k překonání stresu při odvykání kouření

Čína bojuje s kouřením lékařů

Čína bojuje s kouřením lékařů

Kouříte doma? Stanovte si jasná pravidla!

Kouříte doma? Stanovte si jasná pravidla!
 

On-line objednání k lékaři

Vyhledej lékaře a objednej se...

 

Kalkulačky

Spustit kalkulačku

Mapa lékáren

Vyhledej lékárnu

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Platnost: 1. 1. - 31. 1. 2019 Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá.

Chci soutěžit

 

 
 
Medicínská databáze U Lékaře
 
Doporučujeme:  Crohnova nemoc a ulcerózní kolitida