hledat
 
 

Přestat kouřit neznamená ztloustnout

Mnoho kuřáků se obává, že bez cigaret přiberou na váze. Pro některé je to dokonce důvod, proč s kouřením raději nepřestávat.

Přestat kouřit neznamená ztloustnout
X
Chybně zadaný e-mail!
Chybně zadaný e-mail!
ODESLAT

Mnoho kuřáků se obává, že bez cigaret přiberou na váze. Pro některé je to dokonce důvod, proč s kouřením raději nepřestávat. Nikotin metabolismus skutečně povzbuzuje, ale jeho zeštíhlující efekt se přeceňuje. Stačí poupravit jídelníček, trochu se hýbat a jste zase na své váze.

Exkuřáci přiberou v průměru 3 až 5 kg, větší přírůstek hmotnosti je spíše vzácný. Málokdo ale ví, že průměrný kuřák váží asi o 3 až 5 kg méně než nekuřák. Proč tomu tak je, není přesně známo.

Kouření je určitý rituál a exkuřáci mají tendenci nahradit jej konzumací pochutin. Krátce poté, co kuřák přestanete kouřit, se jeho čich i chuť zlepší. Proto exkuřáci podléhají gurmánským svodům více než za své kuřácké éry.

Jak držet apetit na uzdě:

  • Jezte často, to znamená 5x denně, malé porce, abyste neměli pocit hladu.
  • Nakupujte s plným žaludkem, lépe tak odoláte všem supermarketovým pokušením.
  • Vybírejte si pouze potraviny s nízkým obsahem tuku, nezanedbatelně tím snížíte denní příjem energie.
  • Pro případ, že vás přepadne hlad, mějte vždy po ruce něco malého a zdravého k zakousnutí.
  • Dejte přednost stravě obsahující z 55-60 % sacharidy, zejména ty komplexní, nerafinované. Taková dieta totiž spaluje více kalorií. Patří sem zelenina, ovoce, chléb, brambory, rýže, celozrnné těstoviny nebo třeba ovesná kaše.

Cvičení jako vzpruha tělesná i psychická

Půlhodinka rychlé chůze denně spálí stejných 200 kalorií jako 20 vykouřených cigaret. Kromě toho podpoříte pocit pohody, zmírníte stres a zaženete nudu. Při pravidelném cvičení svalstvo zmohutní a bazální metabolismus vašeho těla bude spalovat více kalorií.

Stále nemáte dostatečnou motivaci se svou závislostí skoncovat proto, že se bojíte tloustnutí? Přečtěte si následující řádky:

  • Museli byste přibrat opravdu hodně na to, aby se zdravotní riziko přiblížilo stavu, kdy kouříte.
  • Nemyslete na to, že nesmíte jíst, naopak! Při prvním náznaku hladu si dejte menší zdravou svačinku.
  • Pokud jste něco přibrali, nepanikařte!
  • Dejte tělu čas, podaří se vám vše dostat pod kontrolu, jakmile se budete cítit lépe ve své nové roli exkuřáka.

(mzm)

Zdroj: www.netdoctor.co.uk

Další článek

Hodnocení článku

Líbí se vám článek?
Počet hlasů: 1

Čtěte také

Výsledky průzkumu: kouření v restauracích je jen doplněk

Výsledky průzkumu: kouření v restauracích je jen doplněk

Děti jsou pro tabákový průmysl výhodné

Děti jsou pro tabákový průmysl výhodné

Nekouřit se vyplatí, nejen finančně

Nekouřit se vyplatí, nejen finančně

Kuřačky vědomě poškozují své dítě

Kuřačky vědomě poškozují své dítě

10 způsobů, jak odmítnout cigaretu

10 způsobů, jak odmítnout cigaretu

Šňupání tabáku je stejně nebezpečné jako jeho kouření

Šňupání tabáku je stejně nebezpečné jako jeho kouření
 

On-line objednání k lékaři

Vyhledej lékaře a objednej se...

 

Kalkulačky

Spustit kalkulačku

Mapa lékáren

Vyhledej lékárnu

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Platnost: 1. 1. - 31. 1. 2019 Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá.

Chci soutěžit

 

 
 
Medicínská databáze U Lékaře
 
Doporučujeme:  Žloutenka a její léčba