hledat
 
 

Přestáváte kouřit? Ručička na váze může zůstat na stejné hodnotě jako dosud

Praxe ukazuje, že lidé, kteří skoncují s tabákem, mají tendenci začít nabírat na váze. I proto je pro mnohé osoby tak těžké s touto závislostí přestat.

Přestáváte kouřit? Ručička na váze může zůstat na stejné hodnotě jako dosud
X
Chybně zadaný e-mail!
Chybně zadaný e-mail!
ODESLAT

Praxe ukazuje, že lidé, kteří skoncují s tabákem, mají tendenci začít nabírat na váze. I proto je pro mnohé osoby tak těžké s touto závislostí přestat. Odborníci z Michiganské univerzity se ptali kuřaček, zda by byly ochotné vzdát se kouření, kdyby pak přibraly. Téměř polovina z nich řekla, že v žádném případě! Co mít tedy na paměti, když přestáváte kouřit, ale nechcete přibrat?

5 pravidel pro život bez tabáku a nadváhy 

  • Chvalte se. Neustále si opakujte, že jste udělali dobře, že jste skončili s cigaretami. Kouření totiž „nabízí“ mnohem větší rizika, než je přibrání několika kilogramů. Kuřáci mají 12× vyšší pravděpodobnost, že dostanou rakovinu plic, ženy dokonce 22× vyšší! Pogratulujte si a neohlížejte se zpátky. 
  • Buďte aktivní. Plavte, hrajte tenis, choďte se psem, nejezděte autem a místo toho choďte pěšky. Studie ukazují, že když budete aktivní během doby, kdy přestáváte kouřit, minimalizujete jednak přibírání na váze, ale přijdete i na jiné myšlenky a nebudete mít chuť na cigaretu.
  • Změňte rutinu. „Překopejte“ svoje rutinní návyky, vyhýbejte se situacím a místům, kde jste dříve kouřili. Jakmile totiž na toto rezignujete, v případě, že dostanete chuť na cigaretu, budete místo ní sahat po jídle. Mějte v kapse neustále žvýkačky bez cukru, nakrájenou mrkev apod. Využívejte také toho, že díky nekouření se vám zlepšuje čich a chuť.
  • Nebuďte v tom sami. Buďte otevření a mluvte o svém odvykání s rodinou a přáteli, řekněte jim i o svých obavách z toho, že přiberete. Třeba bude mít rodina nějaký dobrý nápad, jak čelit překážkám.
  • Zdvojnásobte své šance. Nenechte se zaskočit touhou po cigaretě a využívejte i produkty, které vám nabízejí nižší dávky nikotinu v průběhu několika týdnů a pomalu odstavují „receptory“ v mozku bažící po cigaretě. Jsou to různé nikotinové žvýkačky, náplasti apod.

(aši)

Zdroje:
www.forbes.com
www.obesityaction.org

Další článek

Hodnocení článku

Líbí se vám článek?
Počet hlasů: 1

Čtěte také

Nemůžete přestat kouřit? Vědci už vědí proč

Nemůžete přestat kouřit? Vědci už vědí proč

Deset kroků k životu bez kouře

Deset kroků k životu bez kouře

Předčasný porod díky cigaretám

Předčasný porod díky cigaretám

Život bez tabáku: část pojišťoven snahu ocení

Život bez tabáku: část pojišťoven snahu ocení

CHOPN: kdo krade kuřákům dech

CHOPN: kdo krade kuřákům dech

Vybízejí Simpsonovi ke kouření?

Vybízejí Simpsonovi ke kouření?
 

On-line objednání k lékaři

Vyhledej lékaře a objednej se...

 

Kalkulačky

Spustit kalkulačku

Mapa lékáren

Vyhledej lékárnu

Soutěž o školní sadu

Platnost: 1. 11. - 30. 11. 2018 Soutěž o školní sadu

V listopadové soutěži budeme hrát o školní sadu.

Chci soutěžit

 

 
 
Medicínská databáze U Lékaře
 
Cestovní nemoci:  Polévka s vůní orientu: jak si připravit domácí Pho Bo