hledat
 
 

Příjmy z televizní reklamy na cigarety nahradily peníze z protikuřáckých spotů

Ačkoliv jsou v současnosti ve většině zemí reklamy na cigarety a tabákové výrobky zakázány, byly doby, kdy se to reklamou na tabákový průmysl jen hemžilo.

Příjmy z televizní reklamy na cigarety nahradily peníze z protikuřáckých spotů
X
Chybně zadaný e-mail!
Chybně zadaný e-mail!
ODESLAT

Ačkoliv jsou v současnosti ve většině zemí reklamy na cigarety a tabákové výrobky zakázány, byly doby, kdy se to reklamou na tabákový průmysl jen hemžilo. Televizní spoty, reklamní billboardy, a dokonce i vozy formule 1, to vše skýtalo prostor pro propagaci této závislosti. A svoji tvář jí propůjčila nejedna hollywoodská hvězda.

Zorro mstitel s cigaretou

Reklama provází cigarety už od jejich masového rozšíření na konci 19. a počátku 20. století. Nejprve ve formě letáků a billboardů, později i prostřednictvím stříbrného plátna. Ve svých filmech kouřila, a vlastně tak propagovala cigarety i jedna z největších hollywoodských hvězd dvacátých let Douglas Fairbanks. Ostatně jeho nástup na scénu s cigaretou v ústech ve filmu Zorro mstitel patří mezi klenoty klasické kinematografie.

Úžasné zážitky dnes, závislost zítra

Za další rozšíření reklamy na cigarety může vynález televize a seriálů. Oproti klasickým filmům se na ně divák totiž dívá víckrát. Reklama tak může být účinnější. První seriál, ve kterém se reklama na cigarety objevila, byl sitcom Topper, vysílaný v letech 1953–1956. Další slavný seriál té doby, I Love Lucy, byl dokonce přímo sponzorován značkou Phillip Morris. Firma v seriálu slibovala po kouření "úžasné zážitky dnes a žádnou kocovinu zítra!".

Kouření v době kamenné

Cigarety se ale nevyhnuly ani dětským pořadům. Jeden z nich dokonce natočila i slavná rodina z doby kamenné Flinstoneovi, která své jméno propůjčila značce Winstons. Své stinné kuřácké stránky měli také i jinak absolutně kladní hrdinové westernů. John Wayne se "zaprodal" reklamě na cigarety Camel, pozdější americký prezident Donald Reagan pak značce Chesterfield. Shodou okolností John Wayne zemřel na rakovinu plic 27 let po natočení reklamního spotu pro Camel.

Kuřácká versus protikuřácká reklama

Poslední televizní reklama na cigarety (byly to Virginia Slims) byla v USA odvysílána ve 23:59 dne 1. 1. 1971 během The Tonight Show Johnnyho Carsona. Ztráty z prodeje reklamního času se kvůli zákazu cigaretové reklamy odhadovaly na 200 milionů dolarů ročně. V současnosti ale televize vydělávají několikanásobně více na protikuřáckých reklamách.

(kam)

Zdroj: www.tvparty.com

Další článek

Hodnocení článku

Líbí se vám článek?
Počet hlasů: 0

Čtěte také

Dodržte novoroční předsevzetí – skončete s kouřením!

Dodržte novoroční předsevzetí – skončete s kouřením!

Elektronická cigareta nadělá při odvykání více škody než užitku

Elektronická cigareta nadělá při odvykání více škody než užitku

CHOPN: kdo krade kuřákům dech

CHOPN: kdo krade kuřákům dech

Kouření může u dospívajících zhoršovat depresi

Kouření může u dospívajících zhoršovat depresi

Přestáváte s kouřením? Naplánujte si náplň pět dnů před „dnem D“

Přestáváte s kouřením? Naplánujte si náplň pět dnů před „dnem D“

Pouhých patnáct vykouřených cigaret denně dokáže zmutovat DNA

Pouhých patnáct vykouřených cigaret denně dokáže zmutovat DNA
 

On-line objednání k lékaři

Vyhledej lékaře a objednej se...

 

Kalkulačky

Spustit kalkulačku

Mapa lékáren

Vyhledej lékárnu

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Platnost: 1. 1. - 31. 1. 2019 Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá.

Chci soutěžit

 

 
 
Medicínská databáze U Lékaře
 
Doporučujeme:  Cestovní nemoci