hledat
 
 

Průvodce budoucího nekuřáka

Chcete přestat kouřit a nevíte, zda s tím máte „seknout“ naráz, nebo na to jít raději pomalu a postupně? Poradíme vám, co je nejlepší a hlavně na co všechno nezapomenout!

Průvodce budoucího nekuřáka
X
Chybně zadaný e-mail!
Chybně zadaný e-mail!
ODESLAT

Chcete přestat kouřit a nevíte, zda s tím máte "seknout" naráz, nebo na to jít raději pomalu a postupně? Poradíme vám, co je nejlepší a hlavně na co všechno nezapomenout!

  1. Motivace. Vytvořte si osobní plán podle svých specifických potřeb a napište si seznam důvodů, proč chcete přestat kouřit. Sepište si ovšem také argumenty, proč s tabákem skončit nechcete. Pak zakroužkujte ty nejdůležitější body a podle toho zpracujte další postup.
  2. Alternativy. Důležitým aspektem při odvykání kouření je nalezení náhradních způsobů, jak překonat stresující situace, ve kterých byste si za "normálních" okolností zapálili. Může to být procházka, cvičení nebo cokoliv jiného, co vám pomůže vše zvládnout.
  3. Den D. Chcete přestat naráz? Zatrhněte si v kalendáři barevně den, kdy to hodláte udělat, a všechny aktivity směřujte k tomuto datu.
  4. Krok za krokem. Dáte přednost raději "redukčnímu" postupu? Kupte si krabičku cigaret, vyndejte z ní několik kusů a zbývající vykuřte. Při koupi dalšího kuřiva vyhoďte další, ale už vyšší počet cigaret, a zbytek spotřebujte. Takto postupujte tak dlouho, až se dostanete na nulu.
  5. Hledání podstaty. Identifikujte své kuřácké návyky a skutečnou povahu své závislosti. Pak lépe rozklíčujete, kdy a kde kouříte, zda jste spíše sociální kuřák, nebo tabáku holdujete tehdy, jste-li ve stresu.
  6. Porozumění. O svém úmyslu přestat kouřit řekněte rodině, přátelům i kolegům. Měli by vás podpořit.
  7. Předvídavost. Výzev, kterým budete při odvykání čelit, nebude málo. Buďte připraveni na to, že když přestanete kouřit, může vám najednou chybět cukr, takže budete mít větší apetit. Tyto chutě související s cigaretou by měly trvat jen pár dní, než se tělo přizpůsobí a hladina cukru se dostane do normálu.
  8. Odvedení pozornosti. Udržujte svoje ruce v činnosti. Pořiďte si kuličky, tužky a sponky, které budete neustále žmoulat v prstech. Pomohou vám překonat touhu po hmotné stimulaci.

Pamatujte, že kouření je psychologická i fyzická závislost a pro řadu lidí je to vlastně rituál. Odvykání proto nemusí být vůbec snadné. Ovšem když si vytvoříte správný "herní" plán na míru, určitě to zvládnete!

(aši)

Zdroj: www.helpguide.org

Další článek

Hodnocení článku

Líbí se vám článek?
Počet hlasů: 0

Čtěte také

Aktivní versus pasivní kouření

Aktivní versus pasivní kouření

Cigarety lámou ženská srdce více než mužská

Cigarety lámou ženská srdce více než mužská

Chcete zdravé dítě? I budoucí tatínkové by měli přestat kouřit

Chcete zdravé dítě? I budoucí tatínkové by měli přestat kouřit

Každých šest vteřin cigareta zabije jednoho člověka

Každých šest vteřin cigareta zabije jednoho člověka

Kuřáci v zajetí speciálních tabákových směsí

Kuřáci v zajetí speciálních tabákových směsí

30 Kč za zdraví – zdá se vám to příliš?

30 Kč za  zdraví – zdá se vám to příliš?
 

On-line objednání k lékaři

Vyhledej lékaře a objednej se...

 

Kalkulačky

Spustit kalkulačku

Mapa lékáren

Vyhledej lékárnu

Soutěž o školní sadu

Platnost: 1. 11. - 30. 11. 2018 Soutěž o školní sadu

V listopadové soutěži budeme hrát o školní sadu.

Chci soutěžit

 

 
 
Medicínská databáze U Lékaře
 
Cestovní nemoci:  Arabské trhy aneb Skrytá rizika číhající na turisty