hledat
 
 

První pomoc pro čerstvé nekuřáky

Rozhodli jste se udělat něco pro své zdraví a končíte s kouřením? Sami asi tušíte, že to nebude jednoduché. Nejhorší je překonat a vydržet prvních pár dnů. Zde je 15 tipů, které by vám ve vašem souboji s cigaretou mohly pomoci.

První pomoc pro čerstvé nekuřáky
X
Chybně zadaný e-mail!
Chybně zadaný e-mail!
ODESLAT

1. Pijte brčkem – sání nejlépe chladné vody brčkem je podobné jako nasávání kouře z cigarety. Nové výzkumy navíc ukazují, že tento způsob pití uvolňuje v mozku dopamin – látku, která bojuje proti špatné náladě.

2. Často jezte – časté malé porce jídla vám pomohou zahnat chuť na cigaretu. Dávejte ale pozor, co jíte, protože mnoho lidí přibere poté, co přestanou kouřit, na váze.

3. Zaměřte se na změny – nečekejte na velké změny ve vašem nekuřáckém životě, zaměřte se spíše na ty menší, které nastanou hned – např. si dávejte stranou peníze, které byste kdysi utratili za cigarety. Již brzy budete mít dost na to, udělat si nějakou radost.

4. Často si čistěte zuby – jedna z okamžitých změn, kterou vaše okolí pocítí, je dech nepáchnoucí cigaretami. I vy sami se budete cítit lépe a zmenšíte svou chuť na cigaretu, pokud budete mít příjemný pocit v ústech.

5. Vyhněte se alkoholu – bývá jedním z nejčastějších důvodů, proč lidé znovu začnou kouřit. Jednak se pitím alkoholu snižuje vůle a motivace, navíc chvíle se skleničkou mají kuřáci spojenou i s cigaretou a je pro ně těžké se jí najednou vzdát.

6. Choďte tam, kde se nesmí kouřit – např. do knihovny, kina nebo do nákupního centra.

7. Myslete na důvody, proč přestáváte kouřit – sepište si seznam a vyvěste ho na místech, kde se pohybujete – v kuchyni, kanceláři, v autě, … S chutí na cigaretu byste na důvody mohli zapomenout.

8. Sportujte každý den – při sportu se uvolňují v mozku látky, které zlepšují náladu a zmírňují stres.

9. Zaplňte si kalendář – naplánujte si věci, které chcete nebo potřebujete udělat. Když budete mít nabitý program, nezbyde vám čas přemýšlet nad chutí na cigaretu.

10. Žvýkejte nebo cucejte bonbony – pokud budete mít něco v ústech, vaše chuť na cigaretu bude menší.

11. Mějte pomoc nablízku – vyberte někoho, na koho se obrátíte, když budete mít pocit, že to nezvládáte. Nejlepší je někdo z přátel, kdo již přestat kouřit dokázal.

12. Omezte kávu – kofein způsobuje u některých lidí napětí a zvyšuje stres. Pokud patříte k nim, kávu při svém odvykání vynechte.

13. Bojujte se špatnou náladou – stres a špatná nálada jsou časté důvody, proč lidé znovu začnou kouřit. Špatnou náladu má občas každý, pokud na vás ale padne, zkuste proti ní bojovat třeba setkáním s přáteli.

14. Vyhněte se lidem, kteří vás nepodporují – vaše rodina vás v nekouření jistě podpoří. V okolí ale mohou být lidé, kteří si z vás budou dělat legraci a podkopávat vaše rozhodnutí. Pokud to lze, vyhněte se jim. Jinak jim v klidu vysvětlete důvody, proč kouřit přestáváte, a požádejte je o podporu.

15. Nevzdejte to ani po zaváhání – pokud zvládnete nekouřit dva týdny, jste na nejlepší cestě stát se kuřákem bývalým. Jestliže zhřešíte a zapálíte si, neházejte flintu do žita. Smiřte se se svým pokleskem a pokračujte dál. Zamyslete se ale, co bylo špatně, a příště se toho zkuste vyvarovat.

(vesa)

Zdroj: www.webmd.com

Další článek

Hodnocení článku

Líbí se vám článek?
Počet hlasů: 1

Čtěte také

Láska k tabáku ohrožuje plodnost

Láska k tabáku ohrožuje plodnost

"Textovky" pomáhají přestat kouřit

Konec kouření? Začněte až po úspěšně prožitém silvestru

Konec kouření? Začněte až po úspěšně prožitém silvestru

Přestaňte kouřit. Vaše děti se budou lépe učit

Přestaňte kouřit. Vaše děti se budou lépe učit

Batolata a obézní děti poškozuje pasivní kouření více než ostatní

Batolata a obézní děti poškozuje pasivní kouření více než ostatní

Šokující varování na krabičkách cigaret berou lidem chuť kouřit

Šokující varování na krabičkách cigaret berou lidem chuť kouřit
 

On-line objednání k lékaři

Vyhledej lékaře a objednej se...

 

Kalkulačky

Spustit kalkulačku

Mapa lékáren

Vyhledej lékárnu

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Platnost: 1. 1. - 31. 1. 2019 Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá.

Chci soutěžit

 

 
 
Medicínská databáze U Lékaře
 
Doporučujeme:  Pneumokoková infekce a očkování