hledat
 
 

Růžový velbloud se snaží přilákat dívky k cigaretám

Tabákové koncerny cílí svou reklamu na adolescenty, a zvláště pak na mladé dívky. Z pohledu gigantů tohoto typu je to jistě taktika pochopitelná, na druhou stranu ji ale lze bez větší nadsázky považovat za jeden z největších zločinů proti lidskému zdraví v současnosti.

Růžový velbloud se snaží přilákat dívky k cigaretám
X
Chybně zadaný e-mail!
Chybně zadaný e-mail!
ODESLAT

Camel číslo devět

Jedním z typických příkladů věkově velmi úzce zaměřené reklamy je kampaň na cigarety Camel, která propukla v roce 2007. Jednalo se o velmi dobře propracovaný a podle medicínského časopisu Pediatrics bohužel také úspěšný projekt. Jednoznačně žensky pojatý design krabičky s růžovým velbloudem uprostřed ještě podtrhoval vlastní atraktivní označení cigaret – Camel No. 9. Reklama se nikoli náhodou objevovala především v takových tiskovinách, jako je Vogue, Cosmopolitan nebo Glamour. A co víc, organizátoři kampaně nezapomněli ani na reklamní dárky v podobě balzámů na rty s příchutí, šperků na mobilní telefon, peněženek nebo náramků.

Kampani podlehly hlavně mladé slečny

Společnost R.J. Reynolds, která Camel No. 9 vyprodukovala, se k nařčení z působení na adolescentky stavila zamítavě. Tvrdila, že kampaň byla cílena na dospělé ženy, neboť 85 % čtenářů jmenovaných časopisů spadá do populace starší 18 let. Nicméně z výsledků studie, které byly publikovány v březnu roku 2010 v časopise Pediatrics, vyplývá něco jiného. Podle nich totiž už necelý rok po uvedení výrobku na trh uvedlo 21,5 % dívek ve věku od 10 do 13 let reklamu na Camel cigarety jako svou nejoblíbenější. Ve čtyřech dřívějších průzkumech přitom reklamu na Camel preferovalo jen 10–13 % z nich. Zřejmě tedy asi „jen náhodou“ reklama výrazně zaujala i mladší generaci.

Je více než jisté, že mladé slečny jsou reklamou obecně velmi snadno ovlivnitelné. Už z tohoto důvodu jsou v mnoha zemích světa reklamy na tabákové výrobky zákonem omezené, a to je z hlediska zdraví jistě cenné.

(veri)

Zdroj:
www.businessweek.com
www.usatoday.com

Další článek

Hodnocení článku

Líbí se vám článek?
Počet hlasů: 0

Čtěte také

Zvládněte abstinenční příznaky krok za krokem

Zvládněte abstinenční příznaky krok za krokem

Cílené odvykání kouření je úspěšnější než to náhodné

Cílené odvykání kouření je úspěšnější než to náhodné

Kuřáci se při nákupu cigaret řídí barvou krabičky

Kuřáci se při nákupu cigaret řídí barvou krabičky

Končíte s kouřením? Pak zapomeňte i na alkohol!

Končíte s kouřením? Pak zapomeňte i na alkohol!

Nebezpečná trojka v životě odvykajícího kuřáka

Nebezpečná trojka v životě odvykajícího kuřáka

Kuřačky vědomě poškozují své dítě

Kuřačky vědomě poškozují své dítě
 

On-line objednání k lékaři

Vyhledej lékaře a objednej se...

 

Kalkulačky

Spustit kalkulačku

Mapa lékáren

Vyhledej lékárnu

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Platnost: 1. 1. - 31. 1. 2019 Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá.

Chci soutěžit

 

 
 
Medicínská databáze U Lékaře
 
Doporučujeme:  Růst dětí