hledat
 
 

Šest měsíců bez tabáku? Skvělé! Za odměnu nabízíme 5 tipů, jak vydržet i dál

Právě uběhlo půl roku od vašeho novoročního předsevzetí a stále nekouříte? Pak je na místě obrovská gratulace! Zároveň však neuškodí malé varování – ještě pořád nemusíte mít vyhráno. Zopakujme si proto raději prověřená opatření, jak opětovnému sáhnutí po cigaretě předejít.

Šest měsíců bez tabáku? Skvělé! Za odměnu nabízíme 5 tipů, jak vydržet i dál
X
Chybně zadaný e-mail!
Chybně zadaný e-mail!
ODESLAT

1. Žádné kuřivo na horší časy

Pokud máte schovanou cigaretu pro případ nejvyšší nouze, věřte, že po ní dříve či později sáhnete. Je ověřeno, že neovladatelná touha trvá jen několik málo minut a v případě, že při ruce cigarety mít nebudete, odezní dříve, než stihnete navštívit trafiku. Proto se všech „nouzovek“ raději zbavte. Stejně tak riskantní je nechat si na památku popelník nebo zapalovač. Pohled na „kuřácké nádobíčko“ zbytečně posiluje bažení po tabáku a znesnadňuje proces odvykání.

2. Přítel na telefonu

Je dobré předem uzavřít dohodu s někým blízkým, komu můžete zavolat v okamžiku, kdy se doslova nemůžete udržet touhou po modrém dýmu. Během krátkého hovoru vás přítel podpoří a zopakuje důvody, proč nekouříte. Pokud žádného takového dobrovolníka nenajdete, zavolejte na Linku pro odvykání kouření, kde vám pomůže odborník.

3. Stop rizikovým večírkům

Zbytečně se netýrejte a raději vyplňte pauzu v zaměstnání jinak než povídáním si s kolegy, kteří si, podobně jako dříve vy, odskočili před budovu zakouřit. Také pro jistotu nenavštěvujte akce, kde se pije a kouří. Alkohol snižuje schopnost sebeovládání a může být příčinou zhatění vaší půlroční práce.

4. Poznejte sebe sama

Jen vy nejlépe víte, ve kterých situacích a proč jste si cigaretu pravidelně zapalovali. Bylo to za účelem zahnání nudy při čekání na autobus? Při nervozitě a stresu, nebo z radosti? Naučte se jiným alternativám zvládání podobných stavů a rizikových situací.

5. Bez tabáku je líp 

Pozorujte, na čem se vaše půlroční nekouření pozitivně odrazilo. Ušetřili jste víc peněz? Chutná vám jídlo lépe než dříve? Už netrávíte ráno kašláním a cítíte se zdravěji? Právě jste našli další motivaci pro nekouření v budoucnu.

(veri)

Zdroj:
www.wikihow.com

Další článek

Hodnocení článku

Líbí se vám článek?
Počet hlasů: 2

Čtěte také

12 rad pro kuřáky, kteří právě "típli" poslední cigaretu

12 rad pro kuřáky, kteří právě

Aktivní versus pasivní kouření

Aktivní versus pasivní kouření

Vodní dýmka a její skrytá nebezpečí

Vodní dýmka a její skrytá nebezpečí

Šňupání tabáku je stejně nebezpečné jako jeho kouření

Šňupání tabáku je stejně nebezpečné jako jeho kouření

PF 2010

PF 2010

Závislost na tabáku vzniká u dětí rychleji než u dospělých

Závislost na tabáku vzniká u dětí rychleji než u dospělých
 

On-line objednání k lékaři

Vyhledej lékaře a objednej se...

 

Kalkulačky

Spustit kalkulačku

Mapa lékáren

Vyhledej lékárnu

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Platnost: 1. 1. - 31. 1. 2019 Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá.

Chci soutěžit

 

 
 
Medicínská databáze U Lékaře
 
Cestovní nemoci:  Láká vás vyzkoušet vodní dýmku? Pak pozor nejen na infekce!