hledat
 
 

Trápí vás abstinenční příznaky při odvykání? Víme, jak na ně

Zkoušíte přestat kouřit a přepadají vás nepříjemné pocity a obtíže? Kouřili byste nejraději i propisku a vzpomínka na cigaretu ve vás vyvolává závrať?

Trápí vás abstinenční příznaky při odvykání? Víme, jak na ně
X
Chybně zadaný e-mail!
Chybně zadaný e-mail!
ODESLAT

Zkoušíte přestat kouřit a přepadají vás nepříjemné pocity a obtíže? Kouřili byste nejraději i propisku a vzpomínka na cigaretu ve vás vyvolává závrať? Pak jsou následující řádky určeny právě vám.

Kuřácké abstinenční příznaky

V první řadě je třeba říci, že tyto příznaky jsou dočasné. Když vydržíte, pominou. Nejčastěji se popisují jako chřipkovité obtíže – únava, kašel, sucho v krku a ústech, bolesti hlavy. K tomu se přidává nespavost, neschopnost soustředění se, podrážděnost, zácpa, plynatost, bolesti břicha či pocit tlaku na hrudi. Nejpalčivějším abstinenčním příznakem je asi touha po cigaretě.

Co dělat, když vás "přepadne absťák"

  1. Pokuste se přečkat první tři až pět minut – poté se obtíže obvykle oslabí.
  2. Utečte. Když vás přepadnou obtíže, jděte se projít nebo zavolejte kamarádovi.
  3. Napijte se vody.
  4. Zhluboka dýchejte a relaxujte. Zavřete oči a desetkrát se zhluboka nadechněte.
  5. Svěřte se se svými obtížemi odborníkovi na odvykání kouření. Může vám velmi pomoci jak radou, tak prostředky na odvykání kouření.

Podpory není nikdy dost

  1. Začněte cvičit, více se věnujte fyzické aktivitě. Pokud jste se dosud příliš nehýbali, začněte alespoň krátkými procházkami. Budete se cítit lépe a chuť na cigaretu se oslabí.
  2. Více odpočívejte. S odnětím cigaret jste jako kuřáci přišli o několik tisíc dalších škodlivých látek. Ačkoli je samozřejmě v pořádku, že jste přísun těchto jedů přerušili, tělo se může cítit unavené.
  3. Užívejte multivitamínové přípravky. Mohou pomoci s překonáváním abstinenčních příznaků a také pomáhají regenerovat tělo poničené kouřením.
  4. Psychicky relaxujte a potěšte se. Najděte si čas na dobrou knihu, na posezení s přáteli, dejte si horkou koupel, je-li vám to příjemné. Každá zdravá činnost, která vás odvede od chuti a myšlenek na cigaretu, je přínosná.

Odvykání kouření je běh na dlouhou trať a uvedené postupy jsou především pomůckou pro novopečené nekuřáky. Ale mohou odvykání výrazně usnadnit a zpříjemnit.

(zak)

Zdroj: quitsmoking.about.com

Další článek

Hodnocení článku

Líbí se vám článek?
Počet hlasů: 0

Čtěte také

Přestat kouřit znamená ušetřit peníze i život

Přestat kouřit znamená ušetřit peníze i život

Čtyři rady, jak své dítě můžete zbavit závislosti na nikotinu

Čtyři rady, jak své dítě můžete zbavit závislosti na nikotinu

Čtete nápisy na krabičkách? Měli byste...

Čtete nápisy na krabičkách? Měli byste...

Kouření může u dospívajících zhoršovat depresi

Kouření může u dospívajících zhoršovat depresi

Výsledky průzkumu: kouření v restauracích je jen doplněk

Výsledky průzkumu: kouření v restauracích je jen doplněk

Jak poznat kuřáka? Podle kašle!

Jak poznat kuřáka? Podle kašle!
 

On-line objednání k lékaři

Vyhledej lékaře a objednej se...

 

Kalkulačky

Spustit kalkulačku

Mapa lékáren

Vyhledej lékárnu

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Platnost: 1. 1. - 31. 1. 2019 Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá.

Chci soutěžit

 

 
 
Medicínská databáze U Lékaře
 
Doporučujeme:  Poruchy srážlivosti krve