hledat
 
 

Výzva nejen dospívajícím: rozhýbejte se, skoncujete snáze s cigaretami!

I tak by se dal shrnout závěr nejnovější studie týkající se kouření. Fyzická aktivita hraje při pokusech o odvykání u dospívajících zřejmě mnohem větší roli, než se zdálo.

Výzva nejen dospívajícím: rozhýbejte se, skoncujete snáze s cigaretami!
X
Chybně zadaný e-mail!
Chybně zadaný e-mail!
ODESLAT

I tak by se dal shrnout závěr nejnovější studie týkající se kouření. Fyzická aktivita hraje při pokusech o odvykání u dospívajících zřejmě mnohem větší roli, než se zdálo. Ke zvýšení úspěšnosti o konečné típnutí cigarety prý stačí půlhodina pohybu denně.

Známá pravda v novém kabátě

Výsledky publikované v prestižním časopise JAMA v květnu letošního roku naznačují, že dospívající kuřáci, kteří začlenili pravidelné cvičení do svého života, mají větší šanci snížit či zcela omezit denní spotřebu cigaret oproti skupině necvičících. Na tomto zjištění by nebylo nic tak převratného. Výzkumníci totiž nejprve přičítali úspěch v odvykání změně chování adolescentů a osvojení nových návyků. Až následná analýza však ukázala, že je to právě fyzický pohyb, který má zřejmě mnohem větší dopad na ukončení kouření, než se původně předpokládalo.

Krokoměr v akci

Do studie bylo zařazeno 233 studentů ve věku 14–19 let, kteří byli náhodně rozděleni do tří intervenčních skupin:

  • První skupina se účastnila odborných týdenních sezení zaměřených na změny přístupů chování.
  • Druhý „tým“ kromě týdenních sezení využíval krokoměry k měření ušlé vzdálenosti a do protokolu zaznamenával i další formy fyzické aktivity.
  • Třetí společnost obdržela standardní, krátké, 10- až 15minutové poradenství k odvykání kouření a tištěné materiály.

Výsledky nepřekvapí. Nejlepšího skóre v odvykání kouření dosáhli účastníci studie zařazení ve druhé skupině, kteří věnovali denně pohybovým aktivitám 30 minut. Zajímavým zjištěním však je, že ke snížení počtu spotřebovaných cigaret došlo u dospívajících kuřáků napříč všemi skupinami, pokud věnovali nějaké formě cvičení alespoň 20 minut denně.

Mami, můžu na rotoped?

To je povzbudivý závěr pro všechny, kteří s odvykáním kouření teprve začínají nebo podnikají již několikátý pokus. Podle některých teorií pohyb skvěle působí proti stresu, kterému jsou kuřáci po odnětí cigaret vystaveni. Navíc povzbuzuje krevní oběh a činnost srdce a plic, což jsou orgány, na kterých se nekouření velmi rychle projeví. Pravidelná pohybová aktivita přispívá také k zafixování zdravého životního stylu, což se pozitivně odráží na celkovém zdraví dospívajících.

(hkh)

Zdroj: www.examiner.com

Další článek

Hodnocení článku

Líbí se vám článek?
Počet hlasů: 0

Čtěte také

Páni kuřáci, pozor na poruchy erekce!

Páni kuřáci, pozor na poruchy erekce!

Průvodce budoucího nekuřáka

Průvodce budoucího nekuřáka

Odhazujete nedopalky za jízdy? Můžete založit požár

Odhazujete nedopalky za jízdy? Můžete založit požár

Chcete být úspěšní? Skoncujte s kouřením!

Chcete být úspěšní? Skoncujte s kouřením!

I kouření podléhá pravidlům etikety

I kouření podléhá pravidlům etikety

Dámy, chcete dlouhý život? Uhaste cigaretu ještě před třicítkou!

Dámy, chcete dlouhý život? Uhaste cigaretu ještě před třicítkou!
 

On-line objednání k lékaři

Vyhledej lékaře a objednej se...

 

Kalkulačky

Spustit kalkulačku

Mapa lékáren

Vyhledej lékárnu

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Platnost: 1. 1. - 31. 1. 2019 Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá.

Chci soutěžit

 

 
 
Medicínská databáze U Lékaře
 
Doporučujeme:  Fenylketonurie a PKU dieta